zondag 23 november 2014

DIY honey lipscrub and lipbalm!

Hallo Allemaal,

Voor degene die mij op mijn vorige blog ook hebben gevolgd komt dit erg bekend voor. En ja dat kan kloppen want ik heb hem van de week ook zelf weer tevoorschijn gehaald om hem zelf even in elkaar te zetten. Door de winter krijg ik zelf steeds meer velletjes en beginnen m'n lippen steeds vaker open te scheuren.Voor de winter heb ik dan ook een hele andere manier van verzorgen. Als jullie willen weten hoe die eruit ziet zou ik zeggen laat even een berichtje achter hier beneden!
Op naar de DIY. Zoals je aan de titel al kon lezen heb ik een lipscrub en lipbalm gemaakt. Misschien al een paar keer eerder gezien met allemaal moeilijke ingrediƫnten maar daar hou ik niet van. Daarnaast is dit ook lekker betaalbaar want waarschijnlijk heb je alles al in huis.

Laten we beginnen met de lipscrub. Wat heb je nodig?
- Honing
- Suiker
- Olijfolie
- Vaseline
- 2 kleine potjes om de scrub en balm in te bewaren




Het zijn eigenlijk hele simpele stappen.

Van alles neem je een theelepeltje. Je mixt de honing eerst met de olie en dan doe je de suiker erdoorheen. Dat is alles en dan heb je al je lipscrub!

Voor de lipbalm verwissel je de suiker voor Vaseline.
Wat je ook zou kunnen doen is Elizabeth Arden 8 hour cream toevoegen en de Vaseline weg laten. Je lipbalm word op die manier extra voedend.

Je zal je misschien wel afvragen, waarom honing?
Nou heeft van nature de eigenschap veel voedende stoffen in zich te hebben. Dus perfect. Stel je hebt een droge huid kan je ook makkelijk een masker maken thuis. Doe er in ieder geval wat honing bij en goed gaat het zeker komen!
Stop beide in een potje en klaar ben je.
Op die manier komen je lippen de winter wel door!

Groetjes!

Geen opmerkingen: